ראה"מ בהצהרה: "אם היה עלינו להמתין לפלסטינים, היינו ממתינים לנצח"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ בהצהרה: "אם היה עלינו להמתין לפלסטינים, היינו ממתינים לנצח"

בהצהרה משותפת עם יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, והיעוץ לביטחון לאומי של ארה"ב, הסביר ראה"מ את חזונו לשלום אזורי: "אני הבעתי את נכונותי לדון בשלום על בסיס תכנית טראמפ. ככל שמדינות ערביות ומוסלמיות רבות יותר יצטרפו למעגל השלום, יבינו הפלסטינים בסופו של דבר שהווטו שלהם התפוגג, והם יתקשו להישאר מחוץ למעגל השלום"

ראש הממשלה, עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב והיועץ הבכיר לנשיא ג'ראד קושנר צילום: עמוס בן גרשום לעמ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח היום (ראשון) לקראת הנסיעה ההיסטורית הראשונה של נציגים ישראלים ואמריקנים לאיחוד האמירויות שתיערך מחר (שני) במסגרת הסכם השלום את היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר.

בהצהרה לתקשורת שנשאו אמר ראה"מ בנימין נתניהו:  "כולנו נרגשים מהקצב המהיר של נירמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. אתמול ביטלה איחוד האמירויות באופן רשמי את החרם שעבר זמנו על המדינה היהודית. זה פותח דלת למסחר, תיירות והשקעות חסרות רסן – חילופים בין שתי הכלכלות המתקדמות ביותר במזרח התיכון. אתם תראו את הניצוצות באוויר. זה כבר קורה".

ראש הממשלה הבהיר כי בחזונו, "יבוא יום, והוא לא רחוק, שבו נשאל כיצד היה יכול להיות אחרת. פריצות הדרך של היום – יהיו הנורמות של מחר. הן יסללו את הדרך למדינות נוספות לנרמל את יחסיהן עם ישראל".

ראש הממשלה הסביר את דוקטורינת נתניהו לשלום, "במשך זמן רב מדי, הטילו הפלסטינים וטו על השלום. לא רק בין הפלסטינים לישראל, אלא בין ישראל לעולם הערבי הרחב. אם זה היה תלוי בהם, ישראל היתה צריכה לסגת לקווי 67' – שבלתי ניתנים להגנה, לגרש מעל 100,000 יהודים מבתיהם במולדתנו ההיסטורית, לחלק את בירתנו ירושלים, להציף את ישראל בצאצאי פליטים ולסכן את מדינתנו – כל זאת, בעודם מסרבים להכיר במדינה היהודית האחת והיחידה".

עוד הוסיף נתניהו, "זאת עמדה שהם מחזיקים בה כבר זמן רב. סיפרתי לג'ארד ולמשלחת שביום השנה ה-100 של הצהרת בלפור, לפני שלוש שנים, הם תכננו לתבוע את בריטניה על הצהרת בלפור. אם היה עלינו להמתין לפלסטינים, היינו ממתינים לנצח. ובכן, לא עוד" הבהיר ראש הממשלה.

לדבריו, "שני דברים שינו את זה. הראשון, תכנית טראמפ, והשני, הנכונות של מדינות ערביות, בתמיכתה העצומה של ארצות הברית, לקדם שלום ללא וטו של הפלסטינים".

ראש הממשלה שיבח את חזון הנשיא ואמר, "תכנית טראמפ היא היוזמה הראשונה הריאליסטית לשלום בין ישראל לפלסטינים. ישראלים ופלסטינים לא ייאלצו לעזוב את בתיהם, לא יעקרו אף אחד ממקומו. בחזון הזה, אזורים מיושבים באוכלוסייה ישראלית, ואזורים חיוניים לביטחונה של מדינת ישראל, משתלבים בישראל הריבונית. ישראל שומרת לעצמה את האחריות הביטחונית ממערב לנהר הירדן, על הקרקע ובאווי"ר.

נתניהו הבהיר כי "אני הבעתי את נכונותי לדון בשלום על בסיס תכנית טראמפ. ככל שמדינות ערביות ומוסלמיות רבות יותר יצטרפו למעגל השלום, יבינו הפלסטינים בסופו של דבר שהווטו שלהם התפוגג, והם יתקשו להישאר מחוץ למעגל השלום".

ראש הממשלה סקר את הנסיעות ההכנה לנרמול היחסים באזור, "אני פועל למטרה זו מכיוון אחר. לפני שלוש שנים, התחילו טיסות ישראליות להודו לטוס מעל ערב הסעודית, ואני מאמין שארה"ב סייעה גם בכך; לפני שנתיים ביקרתי בעומאן; לפני שנה ביקרתי בצ'אד; לפני שישה חודשים נפגשתי עם מנהיג סודן. אלה חלק מהצעדים שהתפרסמו. היו מפגשים רבים נוספים עם מנהיגים ערבים ומוסלמים שלא התפרסמו. מנהיגים אלה מבינים שהאינטרס שלהם הוא לנרמל את היחסים עם ישראל".

ראש הממשלה חזר והזהיר מפני הסכנה האיראנית, "התפתחויות חיוביות אלה לא מתקבלות בברכה על ידי כולם. בעודנו שואפים לקידמה ומודרניות, הרודנים בטהראן מבקשים להשיב אותנו לתקופה אפלה של תיאוקרטיה מימי הביניים. אם המשטר הרצחני הטרוריסטי הזה יפתח אי פעם נשק גרעיני, או את האמצעים לפתח אותו, הוא ימוטט במהירות את השלום ויסכן את העולם כולו. אסור לנו לאפשר לזה לקרות, ולא נאפשר לזה לקרות".

נתניהו שיבח את היד הקשה שמפעיל טראמפ על איראן, "אני רוצה לשבח את הנשיא טראמפ על שעמד בתוקף מול איראן, שהתנגד להסכם הגרעין האיראני הפגום והמסוכן, שחיסל מחבלי-על כמו קאסם סולימאני ושהפעיל את מנגנון החזרת הסנקציות באו"ם. אדון בנושאים אלה ואחרים עם היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריאן".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "בעמידתה מול מכונת המלחמה האיראנית, ארה"ב מפגינה מנהיגות גלובלית אמתית. אני מציין בשביעות רצון שכמו ישראל, המדינות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ תומכות בגלוי, ואני מדגיש – בגלוי, בעמדת האמריקנים. הם תמכו בשקט ובחשאי באופוזיציה להסכם הגרעין, אך עתה הם יצאו החוצה ותמכו בעמדה האמריקנית, וזה מצביע על שינוי בהתהוות. אני קורא לכל המדינות לתמוך בארצות הברית בהתמודדות מול התוקפנות האיראנית".

בסיום דבריו הודה ראש הממשלה, "אני מודה לכל אחד מכם על עבודתכם הקשה. אני מודה לנשיא טראמפ על תמיכתו וידידותו הרציפות. המטרות המשותפות שלנו – של שלום, שגשוג וביטחון – נמצאות בהישג יד. בעודנו עומדים מול גופי הטרור והתוקפנות, אנו גם עומדים נכונים לחרוש את שדות השלום, ולהביא את שפע פירותיו לאזרחינו, לקהילה הבין-לאומית ולעולם".



0 תגובות